קניית בלונים מלב לקייטרינג ללא גלוטן

נראה כי גלוטן נמצא כמעט בכול דבר, בלחם, בפסטה בבירה, בתוספי מזון ואפילו בקוסמטיקה. יש היום הרבה באזז סביב הימנעות מגלוטן, אבל מהו המרכיב הנפוץ הזה והאם הוא באמת מזיק לנו?

אם אתם מתכננים אירוע בקרוב, ומחפשים קייטרינג ללא גלוטן, הנה כמה עובדות על גלוטן שכדאי לכם להכיר.

תוכן עניינים

מהו גלוטן?

קייטרינג ללא גלוטן הוא עסק שמציע לכם מנות ללא גלוטן – כלומר, ללא החלבון שנמצא בצמח החיטה ובכמה דגנים אחרים. הגלוטן קיים באופן טבעי אבל ניתן לחלץ אותו, לרכז אותו ולהוסיף אותו למזון ולמוצרים אחרים כדי להוסיף חלבון, מרקם וטעם. הגלוטן משמש גם כחומר מקשר שנועד להחזיק יחדיו מזונות מעובדים ולהעניק להם צורה.

מאיפה מגיע הגלוטן?

הגלוטן נמצא לא רק בחיטה, אלא גם בשיפון, שעורה וטריטיקלה – Triticale (הכלאה בין שיפון לשעורה). לפעמים, הגלוטן נמצא גם בשיבולת שועל, אבל רק כיוון שייתכן שהיא עובדה עם מזונות אחרים המכילים גלוטן. שיבולת שועל כשלעצמה, אינה מכילה גלוטן!

מה עושה הגלוטן לגוף?

בגוף האדם יש אנזימי עיכול שעוזרים לפרק את המזון. האנזים שעוזר לגוף לעבד חלבונים הוא פרוטאז (Protease), אלא שפרוטאז לא מסוגל לפרק לחלוטין את הגלוטן.

גלוטן לא מעוכל עושה את דרכו למעי הדק. רוב האנשים יכולים להתמודד בלי בעיות עם הגלוטן הבלתי מעוכל. אבל אצל אנשים מסוימים יכול הגלוטן לעורר תגובה אוטואימונית חמורה, או תסמינים לא נעימים אחרים. משום כך, יתכן שיש חשיבות רבה בבחירה בקייטרינג בירושלים ללא גלוטן לאירוע שלכם.

מהי מחלת הצליאק?

מחלת צליאק היא תגובה אוטואימונית לגלוטן. צליאק עלול לפגוע במעי הדק. יש אנשים שלא סובלים מצליאק אבל בכול זאת מרגישים בחילה לאחר שאכלו מזונות המכילים גלוטן. הם עלולים לחוות נפיחות, שלשול, כאבי ראש או פריחה בעור.

תגובה זו יכולה להתעורר לא רק בגלל הגלוטן, אלא גם בגלל פחמימות שלא מתעכלות היטב. פחמימות אלה נקראות Fodmaps, והן מתסיסות את המעיים. אנשים עם מעיים רגישות, עלולים לחוות אי נוחות מתסיסה זו, לאו דווקא מהגלוטן.

למי מהאורחים שלכם כדאי להימנע מגלוטן?

בחירה בקייטרינג ללא גלוטן יכולה להועיל מאוד לאורחים אשר:

  • סובלים ממחלת צליאק הגורמת לנזק למעי הדק אצל אנשים הצורכים גלוטן.
  • סובלים מרגישות לגלוטן שאינה צליאק, שהיא גירוי במערכת העיכול שיוצר הגלוטן בקרב אנשים שאין להם צליאק.
  • סובלים מאלרגיה לחיטה, אבל לא לכול הדגנים או לגלוטן עצמו.
  • סובלים מ-אטאקסיה (Ataxia) של גלוטן, הפרעה אוטואימונית נוירולוגית נדירה, אשר גורמת לגוף לתקוף חלקים במוח, בתגובה לגלוטן.

האם גלוטן מזיק לכל אחד?

יש הרבה בלבול לגבי היותו של הגלוטן מזון רע. מטבעו, הגלוטן לא מזיק לרוב האנשים. בני אדם צרכו גלוטן מאז ומתמיד כאשר הכינו לחם. ואכן, במשך מאות שנים מספקים מזונות עם גלוטן – חלבון, סיבים מסיסים וחומרים אחרים. לכן, הגלוטן כשלעצמו, אינו רע לאנשים בריאים שגופם אינו ניזוק ממנו.

מאמר זה נכתב בשיתוף הולי בייגל>>

יצירת קשר

נשמח לסייע לכם בכל עניין, אנא מלאו את הטופס וניצור עמכם קשר בהקדם, צוות בולי בלון

השארת תגובה

0

סל הקניות

Quantity: 0 Items: 0
The Cart is Empty
No Product in the Cart!
גלילה לראש העמוד
Call Now Button